Prodali chatu a získali o 626 tisíc korun více, než původně požadovali

Zdá se vám to neuvěřitelné? I tak dnes realitní trh funguje. Zajímavých nemovitostí je nedostatek a při zvýšeném zájmu vzniká prostor pro vyjednávání. Aukce nemovitostí je způsob, jak na lepší podmínky dosáhnout. Celým procesem by vás ale měl provést odborník, který zná realitní trh a ví, jak pravidla aukce správně nastavit. Pojďte se podívat na dva případy našeho týmu z nedávné doby a dozvíte se, jak to celé funguje. 

Starší pár prodával chatu, ve které strávil krásné chvíle svého života

Byli jsme osloveni manželským párem, který nás požádal o pomoc s prodejem jejich krásné chaty s velkou zahradou nacházející se v malé obci obklopené přírodou nedaleko Litoměřic. S týmem jsme nejprve připravili tržní ocenění na základě analýzy současně nabízených nemovitostí, realizovaných cen dle statistik katastru nemovitostí a interních dat uskutečněných prodejů v rámci naší sítě. V potaz jsme samozřejmě vzali i požadavek majitelů a na základě těchto vstupních informací jsme finální nabídkovou cenu stanovili na částku 2 190 000 Kč.

Následně došlo ke zpracování prezentace nemovitosti, ve které nechyběly fotografie od profesionálního fotografa, video prohlídka včetně záběrů z dronu či půdorysy a 3D pohledy. Ostatně prezentaci si můžete prohlédnout zde. Na propagaci jsme využili nejen standardní realitní servery, ale také v současné době populární sociální sítě. Pomocí placené kampaně na Facebooku a Instagramu tak mělo možnost nabídku vidět celkem 6 384 lidí během prvních 5 dní.

Na chatu bylo značné množství reakcí již během prvního týdne, což je pro nás celkem jasný signál. Naším úkolem je pro majitele získat za jeho majetek maximum, a proto neprodáváme ihned prvnímu klientovi, ale prohlídku umožníme všem, kteří se na ni kvalifikují (mají vyřešené financování, to co hledají odpovídá parametrům prodávané nemovitosti atd.). Již na počátku spolupráce jsme s majiteli domluvili dva termíny, během nichž jsme naplánovali prohlídkové dny (14 dní od počátku inzerce). Prohlídky jsme organizovali postupně za sebou, aby každý z klientů měl možnost nemovitost vidět samostatně.

Během prohlídkových dní se nakonec dostavilo celkem 16 klientů, z čehož vážný zájem potvrdilo 11 z nich. Jak ale nyní z nastalé situace vytěžit pro majitele maximum? Aby každý ze zájemců měl stejnou příležitost nemovitost získat, máme možnost v rámci našeho interního systému spustit tzv. online aukci. Každý ze zájemců určí svou nabídkovou maximální cenu, za kterou je ochoten nemovitost koupit a vloží ji přes rozhraní našich webových stránek do aukčního systému. Nejlepší nabídka, nemusí to být vždy jen ta nejvyšší, má následně příležitost uzavřít rezervační smlouvu s majitelem nemovitosti. Pro někoho z majitelů může být na misce vah výše kupní ceny, způsob financování (hypotéční úvěr, hotovost, kombinace) či například termín předání nemovitosti. 

Z 11 vážných zájemců zaslalo svou nabídku 6 z nich. Nejlepší nabídka v případě této nemovitosti převýšila původní cenu o neuvěřitelných 626 000 Kč! Mnoho samoprodejců nemovitostí se obává výše provize realitních makléřů. Toto je ale názorná ukázka toho, že kvalitní makléř si je schopný svým aktivním přístupem na sebe vydělat a současně získat maximum pro majitele. 

Původní majitelé měli samozřejmě z celé transakce obrovskou radost, stejně jako kupující, kteří se do nemovitosti zamilovali na první pohled. Chatu koupil mladý pár, který naváže na dílo předešlých majitelů. 

Chata Trnobrany

Původní cena: 2 190 000 Kč
Počet prohlídek: 16
Počet zúčastněných aukce: 6
Navýšení: +626 000 Kč
Kupní cena: 2 816 000 Kč


 

Byt v Děčíně prodala majitelka nejlepší nabídce a získala o 110 000 Kč víc

V Děčíne jsme prodávali byt 3+kk s terasou mladé paní, jejíž původní prodejní cena za byt byla stanovena na částku 1 650 000 Kč. Pro velký zájem jsme opět uspořádali aukci. Prohlídky jsme organizovali po 20 minutách, a i na základě toho potenciální kupci viděli, že je o byt velký zájem. Tato psychologie pak podporuje konkurenční prostředí, které je v době nízkého počtu nabídek již tak dost evidentní. Prohlídek jsme zorganizovali celkem 15, do samotné aukce vstoupili 3 rozhodnutí kupující. Paní majitelka měla možnost vybrat si nejlepší nabídku a jak jsem zmínil v předešlém případě, ne vždy rozhoduje pouze výše kupní ceny. Zde byl taktéž samozřejmě důležitý parametr ceny, ale majitelka se rozhodla nakonec zvolit klientku s finanční hotovostí a navýšením původní ceny o 110 000 Kč.

Byt 3+kk, ul. Plzenská, Děčín

Původní cena: 1.650.000 Kč
Počet prohlídek: 15
Počet zúčastněných aukce: 3
Navýšení: +110 000 Kč
Kupní cena: 1 760 000 Kč

Martin Štrojsa
K nemovitostem a podnikání obecně mám velmi blízký vztah už od svého dětství. K této práci mě inspirovala kariéra mého otce, který je v oblasti vedení lidí a své vlastní realitní praxi velmi úspěšný. Toto povolání je pro mě zároveň mým největším koníčkem, spokojený klient zase mou nejvyšší prioritou.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *