Jak využít potenciálu dnešní doby pro prodej nemovitosti?

Dennodenně se setkávám s klienty, kteří řeší potřebu prodeje své nemovitosti. Motivace prodeje jsou různé. Někdo na prodej nespěchá a na svého kupce se rozhodne počkat. Jiný potřebuje prostředky rychle investovat do něčeho jiného a zvolí variantu prodeje odlišnou. Za mě ideální varianta zní – prodat v kratší době, ale za nejvyšší možnou cenu, kterou dnešní realitní trh dokáže nabídnout. Co si budeme povídat, podhodnotit prodejní cenu a prodat okamžitě, to není žádné umění. Vše je tedy o nastavení správné prodejní strategie.

V rámci mého pole působnosti, tj. Ústí nad Labem a okolí, stále převažují lidé, kteří hledají své vysněné bydlení či nemovitost k investici. Bohužel, nebo pro vás kteří se nemovitost chystáte prodat či již prodáváte, bohu dík, není dostatek kvalitních nemovitostí k prodeji. Je samozřejmě otázkou času, kdy se tento trend začne, vzhledem ke stále se vyvíjejícím tržním okolnostem, měnit. Rozhodně není na co čekat.

Z dlouhodobých zkušeností vím, že čím déle je nemovitost na trhu a nedaří se ji prodat, tím nižní konečné ceny lze z prodeje docílit. Ideální dobou pro nalezení zájemce u bytu je 1-2 měsíce od počátku inzerce. U domu pak 2-3 měsíce. Vše se samozřejmě odvíjí od atraktivity nemovitosti, lokality, ve které se nemovitost nachází a nastavení reálné tržní ceny. Správný makléř by pro vás měl připravit cenovou tržní analýzu na základě již prodaných nemovitostí v dané lokalitě a v aktuálním čase, jelikož ceny se za poslední dobu dosti mění. Následovat by mělo zpracování kvalitní prezentace nemovitosti, jelikož je to první kontakt klienta s nemovitostí a první dojem lze vždy udělat jen jednou. Jak by podle nás taková prezentace nemovitosti měla vypadat se můžete dočíst zde.

Pokud se tedy využije veškerých možných prostředků, které nám dnešní doba nabízí (profesionální nafocení, home staging, vytvoření videoprohlídky, placená kampaň na sociálních sítích atd.), osloví se tak mnohem větší okruh potenciálních klientů. Toho lze následně využít pro případné navýšení počáteční prodejní ceny pomocí aukce. O systému aukce samotném pro vás již nyní připravujeme další článek. Pokud vás ovšem tato forma prodeje zajímá již nyní, ozvěte se nám.

Zajímá vás, jak využít současného trhu k prodeji své nemovitosti? Zvu vás na kávu, kde můžeme vše nezávazně probrat.

Martin Štrojsa
K nemovitostem a podnikání obecně mám velmi blízký vztah už od svého dětství. K této práci mě inspirovala kariéra mého otce, který je v oblasti vedení lidí a své vlastní realitní praxi velmi úspěšný. Toto povolání je pro mě zároveň mým největším koníčkem, spokojený klient zase mou nejvyšší prioritou.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *